Veelgestelde vragen (FAQ)
Over Weekbox
Wat is weekbox?
Elke dag opnieuw koken we met verse en kwaliteitsvolle producten in onze atelier. Onze recepten zijn evenwichtig, gevarieerd en we voegen nooit kleurstoffen of bewaarmiddelen toe. Op onze website zijn alle gerechten en bijhorende info te vinden en vervolgens kan u via onze webshop www.weekbox.be bestellen wat en wanneer u wilt.
Waar kan je weekbox vinden?
Weekbox maakt deel uit van traiteur Fonteyne The Kitchen, te vinden in heel België. De winkels bevinden zich in Antwerpen, Wemmel, Woluwe, Terhulpen, Ukkel, Kastelein en Etterbeek.
Waar worden de gerechten gemaakt?
Om dezelfde kwaliteit en smaak te garanderen, worden de gerechten zowel in het atelier als in de winkels bereidt.
Welke services heeft Fonteyne The Kitchen?
Fonteyne The Kitchen heeft winkels in zowel Antwerpen als Brussel, waarin we een lunch service aanbieden. We cateren zowel privé als professionele evenementen. Fonteyne heeft ook 5 restaurants, waarvan eentje in Zaventem. Alsook is er een webshop.
Wat is de filosofie van Weekbox omtrent voedingswaarde?
Wij geloven dat een natuurlijk en evenwichtig dieet essentieel is voor uw welzijn. Een gezonde levensstijl moet een plezier blijven.
Uw persoonlijke weekbox
Elke week opnieuw kan u de gerechten en de hoeveelheid wijzigen. U krijgt vervolgens de ingrediënten die u kan opwarmen of zelf kan bereiden als een echte chef.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Als u vragen heeft, kan u steeds terecht bij onze FAQ. Indien ze nog steeds niet beantwoord zijn, kan u ons steeds contacteren via chat of telefoon op het nummer 02 319 68 35.
Bestelinformatie
Hoe kan ik een weekbox bestellen?
U kan bestellen in 6 eenvoudige stappen:
1) Surf naar www.weekbox.be
2) Geef uw postcode in
3) Kies het aantal maaltijden voor uw gewenst aantal personen
4) U kan het recept van elke maaltijd bekijken alvorens uw favorieten uit te kiezen
5) Graag een extra? Neem er een soep en/of dessert bij!
6) Check-out, smakelijk!
Wanneer kan ik bestellen?
Op elk moment, via onze webshop www.weekbox.be. Elke week worden nieuwe gerechten samengesteld door onze chefs. Voor elke bestelling voor woensdagmiddag, leveren wij op vrijdag (14-21h), zaterdag (9-18h) of maandag (14-21h).
Wat is do nothing en do something?
Do nothing betekent dat de maaltijd reeds volledig bereid is, u hoeft niets meer te doen dan opwarmen.
Do something betekent dat de maaltijd slechts deels bereid is. Geen zorgen, u hoeft slechts een vijftal minuten vrij te houden (een steak bakken, tomaat snijden, ...) om te koken. Zo kan u toch de chef-kok in huis zijn!
Moet ik mij zorgen om ongekookte kip of vis?
Neen, alle vis en kip zijn volledig gebakken.
Hebben jullie een familieformule?
Per gerecht kan u tot 7 personen bestellen. U ontvangt de gerechten in een verpakking aangepast aan de hoeveelheid.
Hoe kan ik mijn bestelling betalen? Welke vormen van betaling accepteert u?
De betaling gebeurt via onze webschop. Wij accepteren creditkaart, Paypal en bancontact.
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Bestellingen die reeds geplaatst en bewaard zijn, kunnen niet meer door uzelf gewijzigd worden. Om te wijzigen, moet u ons bellen op 02 319 68 35.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Wilt u een bestelling annuleren? Geen probleem! Verwittig ons 24u op voorhand via info@weekbox.be, maar probeer ons ook te bereiken via telefoon op 02 319 68 35 om zeker te zijn dat de annulatie doorgegaan is. Vervolgens zal het geld teruggestort worden.
Zijn de betalingen beveiligd?
Zeer veilig!
Voor veilige online betalingen werkt weekbox.be samen met het gekende bedrijf Mollie. Als internationaal bedrijf op gebied van online betalen bij e-commerce garandeert Mollie u een 100% veilige afhandeling.
Of u nu bancontact, visa of een andere methode kiest, de transactie gebeurt steeds via een met verschillende firewalls beveiligde site rechtstreeks tussen Mollie en de koper. Noch weekbox.be noch derden krijgen uw kaartnummer of andere informatie te zien. Mollie verifiëert o.a. de geldigheid van uw kaart, kaartnummer en toegangsrechten van uw kredietkaart en geeft bericht aan livingdesign.be wanneer alles in orde is en de betaling zal uitgevoerd worden. Zo wordt uw bestelling onmiddellijk bevestigd en kan overgegaan worden tot verzending van de bestelling.
U kan probleemloos betalen met:
Bancontact/Mister Cash
Visa Mastercard
American Express
KBC Online
ING
IDeal (Pays-Bas)
Paypal
Waar kan ik de algemene verkoopsvoorwaarden terugvinden?
U kan deze terugvinden op de startpagina.
Leveringsinformatie
Hoeveel kost eens thuislevering?
0 euro, u betaalt enkel voor de gerechten.
Wanneer u de weekbox komt ophalen in een van onze Fonteyne The Kitchen winkels (Woluwe, Ukkel, Wemmel, Kastelein, Etterbeek, Terhulpen of Antwerpen) geniet u bovendien van een korting van 15 euro.
Waar leveren jullie?
Vanaf nu leveren wij in gans België !
Wanneer worden de gerechten geleverd?
Wij leveren op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Neem gerust een kijkje in de tabel hieronder voor de beschikbare dagen en leveringstijden voor jouw postcode. Je krijgt een mail de dag voor levering met een leveringstijd. Op de dag van levering kan je uw bestelling live volgen.
Hoe groot zijn de dozen en hoeveel wegen ze?
De grootte en het gewicht hangt af van de bestelling, maar de inhoud kan steeds in een normale frigo gestockeerd worden.
Worden alle bestellingen op dezelfde dag geleverd?
Ja, de gehele bestelling wordt op de gewenste dag geleverd.
Moet ik thuis voor de levering?
Liefst, ja. Heeft u echter buren die de bestelling kunnen afhalen, laat het ons dan weten via uw opmerkingen en wij bezorgen uw Weekbox bij hen (adres en telefoonnummer).
Hoe wijzig ik het moment van levering?
Vanaf woensdagmiddag is het niet meer mogelijk de bezorgmomenten te wijzigen. Voor dit tijdstip, kan u ons steeds bereiken via chat of mail (info@weekbox.be).
Ik was niet thuis tijdens de levering, wat nu?
Wanneer u zeker bent dat niets geleverd is (thuis of bij uw buur), contacteer ons dan via telefoon op 02 319 68 35.
Ik wil graag meer informatie over mijn bestelling of over mijn levering. Hoe neem ik contact op?
U kunt uw bestelling altijd bekijken in uw account. De levering wordt uitgevoerd op de dag die u voor uw bestelling heeft gekozen. Als u wijzigingen wilt aanbrengen in de levering, neem dan contact met ons op via chat.
Doet u bestellingen voor bedrijven?
Ja, wij doen evenzeer bestellingen voor bedrijven. Wanneer de leveringstijden u niet goed uitkomen, kunt u ons bereiken via info@weekbox.be. Wij zorgen graag voor een oplossing.
Bekijk de tabel hieronder voor de beschikbare dagen en leveringstijden voor uw postcode.
Doos/ maaltijd informatie
Wat zit er in de weekbox?
In uw weekbox vindt u de receptenfiche van de elk gerecht dat u besteld heeft. Deze fiche geeft informatie over het gerecht (de bereiding, ingrediënten, allergenen, ...).
Het is mogelijk dat enkele basisingrediënten zich niet in de box bevinden, maar deze vindt u zeker in uw kast, zoals bijvoorbeeld:
Peper en zout
Olijfolie
Zonnebloemolie
Hoeveel kost een maaltijd?
De prijs van elke maaltijd is afhankelijk van de hoeveelheid en het aantal personen.
Hoe zijn de maaltijden verpakt?
Aan het eind van het bestelproces kan u aangeven indien u de maaltijden individueel of per gerecht verpakt wenst.
Kan ik de de samenstelling van de gerechten veranderen?
Jammer genoeg zijn verandering niet mogelijk. Wanneer u allergieën of bepaalde wensen heeft, kan u ons bereiken via chat en kunnen wij u bepaalde gerechten adviseren.
Hoe kan ik de gerechten opwarmen?
In de microgolf: maak gaatjes in het deksel en verwarm gedurende 5 minuten op 700W.
In de oven: verwarm uw oven voor op 180°C. Plaats het gerecht in een bakje dat het mogelijk maakt om het opnieuw op te warmen in de traditionele oven, dek het af met een vel folie of een deksel en verwarm het 20 min. op 180°C.
Wat is de gemiddelde bereidingstijd van een maaltijd in de doe-het-zelf optie?
Niet meer dan 5 minuten!
Hoeveel weegt een gerecht?
We rekenen tussen de 500 en de 550 gram per persoon.
Hoe lang blijft een maaltijd goed?
Bij Fonteyne gebruiken wij geen bewaarmiddelen, daarom kunnen onze maaltijden 7 tot 10 dagen bewaard worden in de frigo. De precieze datum wordt vanachter op de verpakking vermeld van elke maaltijd.
Onze maaltijden zijn het best wanneer ze vers opgegeten worden, je kan ze echter ook invriezen. Wanneer u ze dan later opeet, raden wij aan ze op dezelfde manier (165 graden in de oven) op te warmen in de oven. Tel er wel enkele minuutjes bij en selecteer het ontdooi programma van uw oven.
Waar vindt u de ingrediënten, allergenen en voedingswaarden van elk gerecht?
Al deze informatie is te vinden op onze website. Wanneer u op het gerecht in kwestie klikt, kan u meteen de ingrediënten hun voedingswaarde bekijken. Bijgevoegd in de weekbox zijn er de receptenfiches waarop de volledig informatie staat (allergenen, nutritiewaarde, ingrediënten, ...).
Waar vind ik de vervaldatum van de gerechten?
Deze zijn te vinden op de achterkant van de verpakking.
Zijn alle gerechten glutenvrij?
Neen, we hebben een selectie van gerechten die glutenvrij zijn. Deze zijn aangeduid als dusdaning op onze site.
Gebruiken jullie organische of GGO- vrije producten?
We hebben een verscheidenheid aan organische en GGO-vrije ingrediënten die we in onze gerechten gebruiken.
Zijn de verpakkingen ecologisch?
Al onze verpakkingen bestaan uit gerecycleerd karton om onze afvalberg zo klein mogelijk te houden. Soms zijn we echter nog genoodzaakt plastiek te gebruiken, zodat de bewaartijd verlengd kan worden. Meer info vindt u op onze site bij "onze verpakking".
Kan ik een gerecht van het menu van vorige week bestellen?
Dit hangt af van het gerecht, we hebben immers gerechten die elke week of per seizoen veranderen.
Wanneer verandert u de menu's? Per seizoen?
Wij veranderen de menu's per seizoen. Onze menu heeft een looptijd van 4 weken.
Iedere week wordt een ander menu voorgesteld samen met onze "All time favourites" en onze "Do Something" gerechten die steeds beschikbaar zijn.
Probleemoplossing
Er zit een fout in mijn levering. Er ontbreekt iets / er is een fout.
Onze excuses voor dit ongemak, gelieve contact op te nemen met onze klantenservice op het nummer 02 319 68 35. Ons team zal voor een oplossing zorgen.
Kan / moet ik mijn gerechten terugsturen indien er iets niet klopt?
Neem contact op met onze klantenservice op het nummer 02 319 68 35. Wij zullen het nodige doen om de juiste gerechten tot bij u te brengen.
Er is een probleem met een ingrediënt.
Allereerst, onze welgemeende excuses voor dit ongemak. Neem contact op met onze klantenservice! Ons team zal er alles aan doen om een oplossing te vinden. Aarzel niet om een foto te nemen van het probleem, zo hebben een preciezer idee en kunnen we efficiënter te werk gaan.
Ik ben mijn wachtwoord of mijn e-mailadres vergeten. Hoe kan ik ze terughalen?
Wanneer u uw e-mailadres vergeten is, kan u ons contacteren om uw profiel terug te vinden. De login details kunnen op elk moment veranderd worden. Wanneer uw wachtwoord niet meer werkt, klik dan op 'wachtwoord vergeten' en wij sturen een mail om het wachtwoord te resetten.
Zijn mijn gegevens vertrouwelijk en beschermd?
Ja, u kan ons beleid inzake gegevensbescherming terugvinden op de startpagina.
Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, wat doe ik?
Als u het antwoord op uw vraag niet vindt, kunt u ons bereiken via chat of telefonisch op 02 319 68 35.